Hjerteforeningens landsindsamling er i 2019 en landsuddeling

Skrevet lørdag d. 2. februar 2019

Landsindsamlingen ligger i år søndag den 28. april.  Vi mangler indsamlere i Furesø: enkeltpersoner, foreningsmedlemmer, firmaansatte, grundejerforeninger, boligforeninger – som sammen med mindst 15 andre vil “gå for en hjertestarter”. Hjerteforeningen sætter en kvalitets-hjertestarter gratis op i et varmeskab lige der, hvor gruppen på 15 indsamlere gerne vil have den. Desuden får man tilbudt gratis kursus i hvordan I bruger en hjertestarter.

Alle indsamlede midler leveres tilbage til indsamlerne i form af opsætning af en hjertestater.

I oktober 2018 var der registreret 127 hjertestartere i Furesø kommune – heraf er 53 tilgængelige døgnet rundt/året rundt, andre 69 er kun tilgængelige i “åbningstiden” og de sidste 5 er bag lås og slå.

Bor du mon i nærheden (indenfor 500 m) af en af de 53 tilgængelige hjertestartere?  Hjerteforeningen Furesø beder om hjælp til, at sikkerhedsnettet af hjertestartere bliver tættere i Furesø.

Meld dig som indsamler: 1) opret en gruppe, 2) meld dig til en eksisterende gruppe eller deltag som enkeltperson.

Kig indenfor på Landsuddelingen hjemmeside:  læs og meld dig her

Værd at vide: Falder man om pga. hjertestop, vil man have ca. 50 % chance for at overleve – på den gode måde – hvis man får hjælp fra hjertestarter inden for kort tid.